loading...
دودانگه بزرگ - بهبهان
ارسال اطلاعات

از شما دوست گرامی تشکر می کنیم که از این سایت دیدن فرمودی . لازم به ذکر است که مطالب مندرج در سایت نیاز به تکمیل شدن بیشتر دارند و اگر شما دوست گرامی از اهالی محترم یکی از روستاهای تابعه این دهستان هستی و یا مطالبی درباره این دهستان و یا روستای خود داری و فکر می کنی که می تواند جهت هر چه بهتر و کامل تر شدن این مطالب شود ، خوشحال می شویم که با ما در میان بگذاری تا به مطالب مندرج اضافه شود .   

هر گونه نظر ، پیشنهاد و انتقادی از شما عزیزان باعث خوشحالی و دلگرمی تهیه کنندگان این سایت می باشد. از شما خواهشمندیم تا با راهکار و مطالب ارزنده خود همراه با ما گامی هر چند کوچک برداشته باشیم در راه معرفی دهستان خود .

نحوه فرستادن و ارسال مطالب :

1- ارسال مطالب مورد نطر به ایمیل mehdi6484@gmail.com

2- نوشتن مطلب خود در قسمت نظرات وبلاگ هر موضوع سایت

3- نوشتن مطلب مورد نظر در قسمت نظرات وبلاگ همین بخش

مهدی بازدید : 39 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)

شهر بازی مهرو ماه پروژه ای که فرهنگ ایرانی اسلامی را به جوانان می آموزد


خیر الهی مبتکر پروژه شهر بازی مهر و ماه : بعد از این که رهبر انقلاب اسلامی با شورای عالی انقلاب فرهنگی جلساتی داشتند و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری در مورد احیای بازی های قدیمی و تولید بازیهایی برای آشنایی جوانان با فرهنگ اسلامی به جای بازیی های رایانه ای غربی تصمیم گرفتیم تا بر اساس روایات بازیهایی را طراحی کنیم






حاج آقا خیر الهی مبتکر پروژه شهر بازی مهر و ماه به خبرنگار بهبهان نیوز گفت : بعد از این که رهبر انقلاب اسلامی با شورای عالی انقلاب فرهنگی جلساتی داشتند و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری در مورد احیای بازی های قدیمی و تولید بازیهایی برای آشنایی جوانان با فرهنگ اسلامی به جای بازیی های رایانه ای غربی -که غربیها توسط همین بازیها فرهنگ خود را به خورد دانش آموزان میدهند- تصمیم گرفتیم تا بر اساس روایات بازیهایی را طراحی کنیم.

خیرالهی ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری که تاکید داشتند که فعالان فرهنگی ورود پیدا بکنند در طراحی بازی های که جوانان را با فرهنگ اسلامی آشنا کند ، آن موقع بود که ما وارد شدیم در این خصوص مشورت ها و سفر هایی به اصفهان داشتیم، با بعضی از اساتید دانشگاهها در اهواز صحبت شد نهایتا تصمیم بر این گرفتیم که بازی هایی را طراحی کنیم .

وی همچنین اضافه کرد: تقریبا عید نوروز بود که سفری هم به قم داشتیم و از بازی هایی که طلبه ها درست کرده بودند که البته نواقصی هم داشت دیدن کردیم .

از این به بعد شروع کردیم به تحقیقات و شناسایی روایاتی که بتوانیم از آن بازی هایی را استخراج کنیم و از این طریق بتوانیم فرهنگ اسلامی ایرانی را انتقال بدهیم. نتیجه این شد که دوازده بازی تولید شد .

وی در خصوص مضمون بازیها گفت: بدون تعارف bbcهم مستند حیات وحش پخش میکند اما وقتی میبینیم پی به این نمیبریم که خدای متعال جهان را خلق کرده ،چون هدف گذاری خاصی دارند ما از سوره ی روم ایاتی را استخراج کردیم که بتوانیم از طریق بازی گردونه به دانش آموزان بیا موزیم که شما سر سفره ی خدای متعال نشسته اید.

مبتکر شهر بازی مهر و ماه ادامه داد: بعضی از بازی ها روح سختی و مبارزه را در خود دارد و در واقع تلاش برای رسیدن به اهداف خانواده را دنبال می کند مثل بازی سقوط آزاد ، سخره نوردی و بعضی از بازی های دیگر طراحی شده در شهر بازی که برای رسیدن به یک هدف و طبق فرمایشات رهبری که فرمودند تمام رفتار و سخنان یک ایرانی باید جهاد گونه باشد و جهاد دو لبه دارد تقویت جبهه ی خودی و زدن جبهه ی غیر خودی که بازی غزه که تجلی دشمن صهینیست است از این نوع است.

وی همچنین افزود: بازیهایی هم داریم که به نوعی آموزش به خانواده هاست که اگر وارد دوراهی های انتخاب شوند باید چگونه راه صحیح را انتخاب کنند.


خیر الهی در خصوص زمان افتتاح شهر بازی گفت : تمام تلاشمان را میکنیم که شهر بازی برای 20 شهریورماه آماده شود .

وی درخصوص دیگر بازیهای درون شهر بازی به بازی طواف حج و زدن شیطان و بازی ای که غیر مستقیم به جوانان و نوجوانان و نو نهالان یاد میدهد که دلیل بعضی فرهنگهای غلط در بهبهان به خاطر وجود ماهواره است اشاره کرد.

مبتکر شهر بازی مهر و ماه همچنین به بازی دیگری به نام بازی شیطان اشاره کرد و افزود:در روایات داریم که برای رسیدن به هر کار خوبی یک شیطان و یا یک وسوسه جلودار شماست که نگذارد شما به یک لذت بالاتر برسید و این بازی از این روایت الهام گرفته شده است و از دیگربازها بازی ای است که فرهنگ ایثار را به شرکت کنندگان یاد میدهد و در واقع در این بازی هرکس امتیاز بیشتری برای رقیبش کسب کند برنده است.

خیرالهی در پایان گفت: این فاز اول پروژه ماست و در صورت بازخورد مثبت اجرای فاز دوم برای ایام نوروز و بعداز ایام فاطمیه خواهد بود وفاز سوم برای تابستان آینده البته اگر خدا یاری کند در دستور کارخواهیم داشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
باسلام. از اینکه این وبلاگ را برای مشاهده انتخاب کردی ممنونم . از شما دوست گرامی تقاضا می کنم جهت پربارتر شدن مطالب این سایت، اگر اطلاعات بیشتری در مورد موضوعات داری،مطالبت رو یا در قسمت نظرات وبلاگ برام بفرست یا به این ایمیل برام ارسال کن mehdi6484@gmail.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    اهل کدام روستا هستی؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 867
  • بازدید کلی : 16,786
  • کدهای اختصاصی